Indien je ontevreden bent of een klacht hebt over de accommodatie, dan dien je dit direct te melden aan de receptie van de betreffende accommodatie en aan de reisleiding ter plaatse. Mocht je het gevoel hebben dat je niet naar tevredenheid bent geholpen, dan kun je direct telefonisch contact opnemen met Tjingo of de betreffende organisatie die jouw reis uitvoert.
Tjingo hanteert deze handelswijze vanwege het feit dat op het moment dat jouw vakantie voorbij is, wij de problemen op bestemming niet meer kunnen oplossen. Indien je de problemen kenbaar maakt op bestemming, kunnen deze veelal verholpen worden. Klachten die niet kenbaar worden gemaakt op locatie en waarvoor geen klachtenformulier is ingevuld, worden in Nederland dan ook niet in behandeling genomen.
Wanneer je jouw klacht ter plaatse kenbaar hebt gemaakt en deze niet naar wens is opgelost, heb je de mogelijkheid om tot één maand na afloop van jouw reis op schriftelijke wijze, met motivatie, jouw klacht in te dienen. Een klachtenformulier zonder motivatie is onvoldoende.
Het klachtenformulier kun je mailen naar klantenservice@tjingo.nl Per post kun je jouw klacht versturen naar:
Tjingo
Afdeling klachten
Dorpsweg 98
3083LE Rotterdam
Indien je een klacht hebt over de totstandkoming van de boeking, dan kun je deze, uiterlijk binnen één maand na kennisname van het proces met betrekking tot de klacht, bij ons indienen. Dit kun je op schriftelijke wijze doen, naar het bovenstaande adres. Meer informatie kun je vinden in de ANVR reisvoorwaarden.