Klantenservice  


Openingstijden:
Maandag t/m vrijdag  - 09:00 uur tot 17:00 uur
Zaterdag  -  10:00 tot 16:00 uur

Zon- en feestdagen - gesloten

Contactformulier
Ongeldig emailadres
Verplicht veld
Verplicht veld
{{mainController.result.message}}
Veelgestelde vragen
  • Over Tjingo

  • Hoe werkt Tjingo?

    Veel van onze reizen kunt u direct online boeken. Staat uw reis niet online? Dan kunt u deze eenvoudig telefonisch aanvragen of middels het offerte aanvraagformulier.  

    Tjingo hanteert een unieke Matsgarantie . Kort gezegd houdt dit in: Tjingo geeft u de allerlaagste prijs uit haar aanbod voor exact dezelfde reis. Mocht u elders dezelfde reis hebben gevonden die goedkoper is dan krijgt u het verschil plus extra korting van Tjingo terug! 

    Tjingo is aangesloten bij de ANVR en SGR. Zo weet u zeker dat uw vakantie wordt verzorgd door gekwalificeerde medewerkers en dat u geen financieel risico loopt als het gaat om vooruitbetaalde bedragen.

  • Is Tjingo gratis?

    Ja, het gebruik van Tjingo is geheel gratis. U heeft dus geen maandelijkse en/of jaarlijkse kosten.

  • Krijg ik dezelfde service en kwaliteit als bij het reisbureau in mijn woonplaats?

    Jazeker! Tjingo is net als het reisbureau bij u in de buurt onafhankelijk en zelfstandig. U krijgt van Tjingo dezelfde service en kwaliteit zoals bij het reisbureau bij u in de buurt. Het enige dat u zelf doet, is het uitzoeken van de reis. Maar zelfs hier kunnen wij u bij helpen!

    Door de jarenlange ervaring van onze medewerkers kunnen zij u uitstekende service en kwaliteit leveren. Wij zijn aangesloten bij de ANVR en SGR, zodat u geen financiële risico's loopt.

    Via Tjingo heeft u dus de service en expertise van een reisbureau en de snelheid en het gemak van internet!

  • Verkoopt Tjingo ook losse vliegtickets?

    Via Tjingo kunt u ook losse vliegtickets boeken. Neem hiervoor telefonisch contact met ons op of stuur een e-mail.

  • Wie voeren de directie van Tjingo?

    De dagelijkse leiding van Tjingo is in handen van Sander Janssen. Tjingo is gevestigd in Rotterdam en bij de Kamer van Koophandel in Rotterdam geregistreerd onder de naam Reas Reizen.

  • Welke touroperators kan ik niet via Tjingo boeken?

    Tjingo biedt reizen aan van de meeste grote touroperators. Er is dan ook bijna geen hotel te vinden dat niet via Tjingo geboekt kan worden en wel bij een ander reisbureau in Nederland. Toch zijn er een paar touroperators die niet worden aangeboden. Dit zijn touroperators die hun reizen niet via onafhankelijke reisbureaus verkopen en alleen rechtstreeks aan de klant. Dit noemen wij zogenaamde direct sellers. Wij raden u echter wel aan om een offerte aan te vragen voor de gewenste reis. Aangezien wij ook reizen zelf samenstellen is de kans groot dat wij alsnog uw reis kunnen aanbieden.

  • Op welke reizen krijg ik de beste deal?

    Als u bij Tjingo een reis boekt ontvangt u alle kortingen die u bij ieder willekeurig ander reisbureau in Nederland ook krijgt. U krijgt dus de (vroegboek)kortingen, aanbiedingen, last minute korting etc!
    Boekt u een samengestelde reis, dan ontvangt u een aantrekkelijke korting van ons. Deze korting hebben wij al verwerkt in de reissom op de website.

  • Zijn de prijzen van de website up to date?

    De prijzen op onze website worden dagelijks aangeleverd door touroperators en leveranciers. Het gaat om vele miljoenen prijzen. Onze prijzen zijn maximaal 24 uur oud.

    Wanneer u op een prijs in de prijstabel heeft geklikt vragen wij de actuele prijsinformatie bij de touroperator of leverancier op. Op dat moment kan de prijs alweer veranderd zijn. Touroperators werken tegenwoordig met flexibele prijzen. Dit kan te maken hebben met vliegtuigstoelen die uitverkocht dan wel extra ingekocht zijn. Ditzelfde geldt voor uw accommodatie. Uw prijs kan dus omhoog gegaan zijn, maar gedurende de dag kunnen prijzen ook omlaag gaan.

    Op het moment dat u klikt op een prijs in de prijstabel wordt deze altijd actueel opgevraagd. De prijs die u ziet na het klikken is dus een gegarandeerde prijs die klopt en op dat moment beschikbaar is voor boeking.

  • Wat is vroegboekkorting en tot wanneer geldt deze?

    Bij de aanvang van een seizoen weet een touroperator nog niet hoeveel vakanties hij gaat verkopen. Hij koopt al wel veel kamers en stoelen in, dus in het begin van het seizoen is het belangrijk om een bepaalde bezetting te realiseren. Dit maakt dat touroperators hun vakanties vaak vroeg in het seizoen met extra kortingen verkopen. Dit noemen we vroegboekkortingen.

    Deze periode is meestal gedurende de eerste weken na de start van een nieuw seizoen. Later in het seizoen, als een touroperator al wel een goede bezetting heeft, maar toch nog denkt niet alles te kunnen verkopen, gaat hij soms reizen verkopen met korting. Dan noemen we het lastminute kortingen. Echter is de keuze dan over het algemeen beperkter dan vroeg in het seizoen.

    Via Tjingo krijgt u ook alle vroegboekkortingen van de touroperators. Deze kortingen zijn reeds verwerkt in de aan u getoonde prijs.

  • Wat vul ik in bij touroperator?

    Wanneer u ergens op internet of een reisgids een reis heeft gevonden selecteert u hier de touroperator of website waar u deze reis heeft gevonden.

    Heeft u de reis op tjingo.nl gezien? Kiest u dan voor Tjingo website.

    Staat uw touroperator hier niet tussen? Kiest u dan voor overige. In het opmerkingenveld kunt u invullen waar u de reis heeft gezien.

    Weet u niet wie de touroperator is? Kiest u dan ook voor overige. Wij zoeken dan uit wie de voordeligste touroperator voor u is of stellen een reis voor u samen met de beste prijs.

  • Hoe is de prijs berekend bij Zoek & Boek?

    De prijzen van touroperators en leveranciers worden met een kleine vertraging geleverd. Levering kan niet iedere dag omdat het om tientallen, soms honderden miljoenen prijzen gaat. Als er wijzigingen optreden bij de touroperator of leverancier, duurt het dus altijd even voordat deze op de website zijn verwerkt. Maar deze kleine vertraging maakt niet dat u aanbiedingen mist, want u kunt altijd boeken tegen de meest actuele en de laagste prijzen.

    Als u doorklikt vanuit de prijskalender controleren wij de actuele beschikbaarheid en prijs extra in het systeem van de touroperator of leverancier. Die controle door Tjingo gebeurt altijd op het moment zelf. De prijsberekening die u vervolgens krijgt te zien, is de prijsberekening die op dat moment actueel door de touroperator is bevestigd.

    Als u dus daadwerkelijk gaat boeken, kijken wij in het reserveringssysteem van de touroperator, zodat we zeker weten dat de prijs klopt en Tjingo echt die prijs kan garanderen.

    De prijskalender is indicatief en geeft prijzen weer op basis van de voordeligst mogelijke boeking bij volledige bezetting van de kamer zoals wij die dagelijks doorkrijgen van de diverse touroperators.

    Bijvoorbeeld: u heeft een tweepersoonskamer en een zespersoonskamer. Dan is de prijs per persoon bij volledige bezetting van een zespersoonskamer lager dan de prijs per persoon bij een tweepersoonskamer. Over het algemeen geldt: hoe groter de kamer, hoe lager de prijs per persoon bij een volledige bezetting. Dit geldt ook bij voordeelkamers.

  • Zijn er extra kosten ter plaatse?

    Voor eventueel bijkomende kosten ter plaatse (bijvoorbeeld waarborg, verblijfsbelasting, eventuele huur van bedlinnen, eindschoonmaak, etc.) verwijzen wij u naar de reisgids of website van de touroperator. Komt u er niet uit, dan kunt u altijd telefonisch of per e-mail contact met ons opnemen.

  • Kan ik een auto huren via Tjingo?

    Ja, ook autohuur kunnen wij voor u bijboeken. Autohuur kunt u eenvoudig bijboeken tijdens of na het boeken. Mocht u hier vragen over hebben dan kunt u deze altijd telefonisch of per e-mail aan ons stellen.

  • Hoe krijg ik actuele informatie over beschikbaarheid?

    Als u een prijs berekent op de website, wordt er direct contact gemaakt met het systeem van de touroperator. De actuele reissom wordt vervolgens weergegeven op de website. Kunt u een prijs berekenen, dan is de reis beschikbaar.

    Tjingo doet zijn uiterste best om de website zo up to date mogelijk te houden en u alleen reizen te tonen die ook daadwerkelijk beschikbaar zijn.

  • Mijn Tjingo

  • Hoe kan ik mijn account van Tjingo opzeggen?

    U kunt uw account opzeggen door ons een bericht te sturen via het contactformulier of door telefonisch contact met ons op te nemen op 088-66 55 999. U kunt er ook voor kiezen uw account te laten bestaan om er in de toekomst gebruik van te kunnen maken. Er zijn immers geen kosten aan uw account verbonden.

  • Hoe kan ik mij aan- of afmelden voor de nieuwsbrief of andere aanbiedingen?

    In onze nieuwsbrief bieden wij u 1 maal per week een extra scherpgeprijst aanbod aan. Dit gaat meestal om 10 aanbiedingen handmatig voor u geselecteerd en in 1 nieuwsbrief gezet.

    Afmelden
    Afmelden voor de nieuwsbrief kan via de link onder aan de nieuwsbrief.

  • Ik heb problemen met inloggen

    Wanneer u de melding “Het inloggen is mislukt. Controleer uw e-mailadres en wachtwoord.” krijgt, heeft u waarschijnlijk uw gegevens niet juist ingevuld. Misschien is het e-mailadres of het wachtwoord onjuist. Mocht u zeker weten dat dit niet het geval is, vraagt u dan nogmaals uw gegevens op. U krijgt dan direct een e-mail van ons met hierin uw inloggegevens.
    Let op, wanneer u de e-mail niet krijgt, is deze misschien in uw spambox bezorgd (dat is de map met ongewenste e-mails).

  • Ik ben mijn inloggegevens kwijt of vergeten

    Geen probleem! U kunt uw inloggegevens opvragen via de website, u klikt rechts bovenaan de homepage op het gele vlakje "Mijn account" en kiest voor inloggen.
    In de pop-up/ melding die u krijgt klikt u op "Inloggegevens kwijt?" hier kunt u eenvoudig uw gegevens direct opvragen.

    Wanneer u vergeten bent welk e-mailadres u gebruikt heeft tijdens het aanmelden op Tjingo.nl, kunt u het beste telefonisch contact (088-66 55 999) met ons opnemen. Een van onze medewerkers zal u direct verder helpen.

  • Waar vind ik Mijn Reizen?

    Een overzicht van uw reizen vindt u terug onder "Mijn account" wanneer u bent ingelogd. U kunt rechts bovenaan op de website inloggen met uw e-mailadres en wachtwoord.

  • Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

    U kunt zelf uw gegevens wijzigen nadat u bent ingelogd. U kunt rechts bovenaan op de website inloggen met uw e-mailadres en wachtwoord.

    Onder ''Mijn gegevens'' kunt u uw gegevens wijzigen. Hier kunt u uw eigen adres, telefoonnummer en/of e-mailadres aanpassen.
    Verandert uw e-mailadres en heeft u een boeking bij ons staan, laat ons dit dan ook even weten middels een bericht in uw boeking, per mail of telefonisch.

  • Mijn gegevens zijn veranderd of onjuist

    U kunt zelf uw gegevens wijzigen nadat u bent ingelogd. U kunt rechts bovenaan op de website inloggen met uw e-mailadres en wachtwoord.

    Onder ''Mijn gegevens'' kunt u uw gegevens wijzigen. Hier kunt u uw eigen adres, telefoonnummer en/of e-mailadres aanpassen.
    Verandert uw e-mailadres en heeft u een boeking bij ons staan, laat ons dit dan ook even weten middels een bericht in uw boeking, per mail of telefonisch.

  • Wat is mijn thuisblijversnummer?

    Hier vult u het nummer in van degene die Tjingo kan bellen, wanneer er onverhoopt iets mis mocht gaan tijdens uw vakantie, of wanneer wij u voor belangrijke informatie niet kunnen bereiken.

  • Boeking

  • Tot hoeveel dagen voor vertrek kan ik een reis boeken (last minute)?

    U kunt tot ongeveer twee dagen voor vertrek nog een reis boeken via onze website. Deze periode is gedeeltelijk afhankelijk van de touroperator die uw reis verzorgt.

    Wilt u kort voor vertrek een reis boeken vanuit een offerte, of bijvoorbeeld telefonisch, dan is de voorwaarde wel dat u de reisdocumenten pas ontvangt zodra de gehele betaling van de reis bij ons binnen is. Op zo'n korte termijn zullen wij u altijd om een betalingsbewijs vragen.

    Reizen met vertrek de eerstvolgende dag kunnen in de meeste gevallen helaas niet meer in behandeling worden genomen. Wij raden u echter wel aan telefonisch of per e-mail contact met ons op te nemen om na te vragen of wij de reis alsnog in kunnen boeken.

  • Hoe kan ik een reis boeken?

    Via zoek en boek kunt u direct uw reis uitzoeken. Wanneer u een geschikte accommodatie heeft gevonden gaat u verder naar de prijstabel.

    Hier klikt u op de door u gewenste datum. U krijgt nu direct een beschikbare prijs te zien. U kunt hier in de meeste gevallen ook uit andere beschikbare vluchten en kamers kiezen. Wanneer u op boeken klikt, gaat u het boektraject in.

    U kunt ook een reis boeken die Tjingo niet online heeft staan. Ons aanbod is namelijk nog veel groter! Heeft u bijvoorbeeld een leuk hotel gezien in Spanje, maar staat deze niet bij ons op de website, dan kunt u altijd bij ons navraag doen of wij dit hotel alsnog aan kunnen bieden. Via het tabblad offerte aanvraag kunt u reizen aanvragen die wij niet online hebben staan. U vraagt de door u gekozen reis aan via een offerte aanvraag en u krijgt binnen 4 kantooruren een vrijblijvende uitgewerkte offerte van ons.

  • Kan ik telefonisch een reis aanvragen of boeken?

    Uiteraard kunt u telefonisch een offerte aanvragen of een reis boeken. Heeft u nog geen account, dan maken wij deze gratis voor u aan zodat wij uw offerte of boeking onder uw account kunnen plaatsen. Zo kunt u gemakkelijk uw offerte of boeking opvragen.

    Het is ook mogelijk om op afspraak bij ons lang te komen voor het maken van uw reservering.

  • Kan ik last minutes aanvragen en/of boeken via Tjingo?

    U kunt heel snel en eenvoudig last minutes boeken via Tjingo. Mocht de gewenste reis niet online staan, vraag dan een offerte aan! Dit kan zowel via het offerteaanvraag formulier op de website als telefonisch.

    Een last minute is een reis waarbij u niet later dan 6 weken na het maken van de boeking vertrekt.

    Reizen met vertrek de eerstvolgende dag kunnen in de meeste gevallen helaas niet meer in behandeling worden genomen. Wij raden u aan telefonisch contact met ons op te nemen om na te vragen of wij de boeking alsnog in behandeling kunnen nemen.

  • Kan ik bij jullie ook een optie nemen?

    Wanneer u niet zeker bent of u uw reis wel wilt boeken dan kunt u, in de meeste gevallen, een optie op de reis nemen.

    Tjingo vraagt de touroperator dan om de reis even voor u vast te houden. Gedurende deze tijd kunt u nadenken over uw besluit. Indien u de reis toch wilt boeken, hoeft u niet bang te zijn dat de reis intussen al is uitverkocht. Een optie nemen op reizen binnen 6 weken voor vertrek en samengestelde reizen is niet mogelijk.

    Om een optie te nemen dient u telefonisch of per e-mail contact met ons op te nemen. U kunt eventueel een offerte aanvragen via de website en bij de opmerkingen aangeven dat u een optie wenst. Tjingo zal de optie dan aan u bevestigen middels een bericht. Wij geven u vervolgens een uiterlijke optiedatum door. Wanneer u besluit niet te reserveren dan dient u dit voor de uiterlijk genoemde datum aan ons te laten weten middels een bericht in uw optieboeking. Vernemen wij voor die datum niets dan wordt de boeking definitief. Een optie is dus zeer handig, maar let op dat de termijn niet verloopt! Wenst u na deze datum de reis te annuleren dan kunnen hier annuleringskosten aan verbonden zitten.

    Let op! U dient dus zelf tijdig aan Tjingo door te geven dat de optie vervalt en de boeking niet doorgaat. Bij geen bericht van uw kant, blijft de boeking staan.

  • Wat betekent een reis 'op aanvraag'?

    Een reis op aanvraag houdt in dat de touroperator geen kamers en/of vliegtuigstoelen meer standaard op voorraad heeft. De ingekochte kamers en/of vliegtuigstoelen zijn al verkocht. De touroperator gaat dan proberen een kamer aan te vragen bij het hotel en/of stoelen bij de luchtvaartmaatschappij.

    Komt de aanvraag akkoord, dan is de boeking definitief en zijn de ANVR Reisvoorwaarden en/ of boekingsvoorwaarden van toepassing. U kunt op dat moment dus niet meer kosteloos van de boeking afzien.

    Komt de aanvraag niet akkoord, dan vervalt de boeking of wordt er een alternatief aangeboden.

  • Wat vul ik in bij opmerkingen?

    Hier kunt u alle opmerkingen, essenties en preferenties doorgeven. Wij zullen hier, waar mogelijk, rekening mee houden.

  • Krijg ik een bevestiging van mijn boeking?

    Zodra Tjingo uw reis heeft ingeboekt bij de touroperator of leverancier(s) ontvangt u van ons een bevestiging dat uw boeking is ingeboekt. U ontvangt binnen 48 uur de definitieve boekingsbevestiging/ factuur per e-mail.

  • Wat gebeurt er nadat ik op boeken klik?

    Met deze klik heeft u een definitieve boeking gemaakt. De reis staat definitief ingeboekt bij de touroperator. Binnen 48 uur na het boeken ontvangt u van ons uw definitieve boekingsbevestiging/ factuur per e-mail.

  • Wat is het verschil tussen essenties en preferenties?

    Een essentie betekent dat u graag de garantie van uw voorkeur wenst. Essenties zijn alleen op medische basis aan te vragen. Als u uw medische voorkeur duidelijk opgeeft als een essentie, geldt deze in de meeste gevallen als ontbindende voorwaarde wanneer niet kan worden voldaan aan de essentie. Bij essenties kunt u denken aan een kamer zo laag mogelijk of dichtbij een lift. Essenties zijn bijna altijd medische verplichtingen. Er kan u om deze reden om een doktersverklaring worden gevraagd.

    Geeft u uw essentie niet duidelijk aan, dan wordt deze beschouwd als een preferentie. Een preferentie is een voorkeur, maar wordt niet gezien als een noodzakelijkheid. Kan aan de preferentie niet worden voldaan? Dan gaan wij ervan uit dat u de reis wel wilt boeken. Uw reis wordt dan ook ingeboekt en u bent de reissom verschuldigd.

    Bij preferenties moet u denken aan voorkeuren die voor u geen vereiste zijn. Bijvoorbeeld een kamer zo hoog mogelijk omdat u graag een mooier uitzicht wenst, of een kamer die rustig is gelegen.

    Tip: vraag per e-mail bevestiging van de acceptatie van uw essentie. Volgens de ANVR Voorwaarden die van toepassing zijn op uw boeking binden essenties pas, zodra deze door de touroperator zijn bevestigd (artikel 2 lid 8). Vraag Tjingo om deze bevestiging in uw dossier.

    Let op: Aan essenties zijn kosten verbonden. Niet alle essenties kunnen overal worden aangenomen. Bij essentieverzoeken die leiden tot extra kosten voor de touroperator mag de touroperator volgens de ANVR Voorwaarden een bescheiden vergoeding aan u in rekening brengen (ook weer artikel 2 lid 8).

  • Hoe kan ik mijn reis annuleren?

    Als u uw reis onverhoopt geheel of deels moet annuleren zullen hier de annuleringskosten van de touroperator voor gelden.

    Bij een annulering moeten wij van u schriftelijk het verzoek tot annuleren ontvangen. Dit doet u door in uw account bij de desbetreffende reis een bericht te sturen. Vervolgens zullen wij u op de hoogte brengen van de annuleringskosten die op dat moment gelden. Wenst u de reis te annuleren en gaat u akkoord met de kosten dan dient u dit te accepteren middels een bericht in uw boeking.

    De annuleringskosten zullen worden berekend over de reissom exclusief de eventueel afgesloten annuleringsverzekering.

    Houdt u er rekening mee dat er andere voorwaarden gelden bij samengestelde reizen. Hierbij zijn de annuleringskosten in de meeste gevallen 100%. Wij raden u aan de kosten bij ons op te vragen. Dit kunt u doen middels een bericht in uw boeking op Tjingo.nl

  • Waarop moet ik letten bij het opgeven van mijn reisgezelschap?

    Geef altijd uw gehele eerste voornaam en volledige achternaam volgens paspoort op. Schrijf eventuele tussenvoegsels helemaal uit (geen 'vd' maar 'van den'). Zorg dat er geen streepjes of andere tekens in uw namen staan. Getrouwde vrouwen dienen alleen hun meisjesnaam op te geven als deze ook vermeld staat op hun identiteitskaart of het paspoort waarmee zij reizen. De gegevens komen op uw reisdocumenten te staan en moeten overeenkomen met het document dat u aan de grens en bij het inchecken laat zien.

    Reist u met kinderen of baby's, zorg er dan voor dat u de geboortedata correct aan ons doorgeeft. De leeftijden zijn van groot belang in verband met eventuele kortingen. Houd er rekening mee dat niet de leeftijd op de dag van boeking geldt, maar de leeftijd op de dag van vertrek!

    Helaas zijn wij bij wijzigingen na boeking genoodzaakt wijzigingskosten in rekening te brengen. Deze wijzigingskosten krijgen wij opgelegd van de touroperator en moeten wij aan u doorberekenen.
     

  • Waarop moet ik letten bij de typen kamer/appartement?

    Indien u een vrijblijvende offerte aanvraagt, geef dan aan welk(e) kamertype(s) u wilt aanvragen. Vul in om hoeveel kamers het gaat en welk kamertype u wenst (bijv. 2 x tweepersoonskamer).

    Indien u bijvoorbeeld slecht ter been bent en het voor u van groot belang is dat u op de begane grond een kamer krijgt, vermeld dit dan bij boeking in het opmerkingenveld als een 'essentie'.

    Een essentie betekent dat u de reis niet wilt boeken als aan deze voorwaarde niet kan worden voldaan. Als u niet duidelijk bent in het doorgeven van essenties zullen deze als preferenties worden beschouwd. Als aan een preferentie niet kan worden voldaan, wordt de reis wel ingeboekt en bent u de reissom verschuldigd.

    Let op: voor essenties gelden vaak toeslagen!

  • Waar kan ik mijn boeking terugvinden?

    U kunt een overzicht van uw boekingen en eerdere offertes terugvinden in uw account. U vindt deze terug onder "Mijn reizen" nadat u ingelogd bent.

  • Wat is de status van mijn aanvraag/boeking?

    Wanneer u een offerte heeft aangevraagd of als u een boeking heeft gemaakt dan kunt u deze terugvinden in uw account. Hier kunt u de status terugvinden. Heeft u hier meer vragen over, neem dan telefonisch of per e-mail contact met ons op.
     

  • Dien ik als getrouwde vrouw mijn meisjesnaam in te vullen?

    Bij getrouwde vrouwen dient de meisjesnaam, zoals vermeld in het paspoort, altijd doorgegeven te worden. Doet u dit niet bij boeking, dan is er een kans dat er wijzigingskosten in rekening worden gebracht door de touroperator of leverancier.

  • Transfer

  • Is de transfer inbegrepen?

    Bij een normale pakketreis of samengestelde reis is de transfer vrijwel altijd inbegrepen tenzij dit anders vermeld wordt. Bij stedentrips is uw transfer echter nooit inbegrepen tenzij dit anders vermeld wordt.

    Bij reizen van touroperators De Jong Intra en Floow Travel zijn transfers nooit inbegrepen tenzij anders vermeld.

    Mocht u twijfelen of de transfer bij uw reis is inbegrepen, vraagt u dit dan voor de zekerheid na voordat u boekt. U kunt telefonisch contact met ons opnemen of een e-mail sturen.

  • Vluchten

  • Wat houden de verschillende stoel- en tariefklassen in?

    Een aantal luchtvaartmaatschappijen hanteren verschillende stoelklassen. Het meest gemaakte onderscheid is dat van economy class en business class, maar hier kunnen varianten op zijn. Varianten zoals bijvoorbeeld comfort class, star class etc.

    Binnen de verschillende stoelklassen zijn ook nog verschillende tariefklassen. Vliegtuigstoelen met exact hetzelfde comfort worden tegen verschillende tarieven aangeboden.

    Standaard krijgt u op onze website de meest voordelige vliegtuigklasse in de prijsberekening te zien. Zo betaalt u nooit teveel! U kunt eenvoudig, indien mogelijk, upgraden naar bijvoorbeeld comfort class door een bericht te sturen aan Tjingo. Als u hierom vraagt, informeren wij u graag wat de bijkomende kosten zijn voor een upgrade.

  • Waar vind ik mijn vluchtschema?

    Wanneer uw vluchtschema bekend is tonen wij deze meestal op de website. Vaak zijn er ver voor vertrek nog geen vluchttijden bekend. Tijden die wel bekend zijn, kunnen bovendien nog wijzigen.

    De aankomst- en vertrektijden van uw vlucht kunt u terugvinden in uw reispapieren. Deze ontvangt u ongeveer een week voor vertrek. Meestal zijn de verwachte aankomst- en vertrektijden drie weken voor vertrek bekend bij de touroperator. Deze kunt u vanaf dat moment opvragen bij Tjingo. Echter, ook dan zijn zowel de luchtvaartmaatschappij als de vluchttijden onder voorbehoud van wijzigingen.

    Wij adviseren u altijd vanaf een dag voor vertrek teletekst en de website van de luchthaven goed in de gaten te houden.

  • Ik wil de luchthaven wijzigen na boeking, kan dit?

    Het is soms mogelijk om de luchthaven te wijzigen wanneer u al geboekt heeft. De touroperator/leverancier kan hier echter kosten voor berekenen. De kosten van de vlucht zijn meestal ook anders bij wijziging van de vertrekluchthaven. Wijzigt u van bijvoorbeeld Schiphol naar Eindhoven, dan is het niet altijd mogelijk om op dezelfde dag te vliegen. Immers, vanaf Schiphol wordt vaak dagelijks gevlogen terwijl vanaf Eindhoven maar twee keer per week vluchten een bepaalde bestemming aandoen.
    Wilt u de luchthaven wijzigen, neem dan middels een bericht op de website contact met ons op. Wij zullen, indien beschikbaar, de eventuele kosten voor u opvragen.

  • Heb ik een tussenlanding?

    Het is mogelijk dat er een tussenlanding wordt gemaakt op zowel de heen- als terugvlucht. Wenst u hier meer informatie over te ontvangen dan kunt u contact met ons opnemen.

    Houdt u er rekening mee dat vluchttijden, vluchtroutes en tussenlandingen altijd onder voorbehoud zijn van wijzigingen conform ANVR Voorwaarden.

    Dit houdt in dat de vluchtgegevens tot op de dag van vertrek nog mogen wijzigen. Zo mag een luchtvaartmaatschappij ook kort voor vertrek nog een tussenlanding inplannen.

  • Ruimbagage

  • Wat is de bagageregeling van TUIfly?

    Bij reizen met vertrek vanaf 1 april 2014 is de ruimbagage bij vluchten van TUIfly niet meer inbegrepen in de reissom. Handbagage kunt u nog wel kosteloos meenemen. Vanaf 1 april 2017 is het toegestaan om maximaal 1 stuks handbagage mee te nemen van 10 kg. De afmetingen zijn maximaal  55 x 40 x 25 centimeter en max 10 kg meenemen.


    Voor baby’s van 0-2 jaar geldt een maximum van 10 kg ruimbagage. Daarnaast mag u per kind één paraplubuggy of andere buggy van klein formaat, maxi cosy of easy walker tot maximaal 10 kg gratis meenemen.

    Ruimbagage dient vooraf te worden bijgeboekt.


    Europese- en Middellandse Zee bestemmingen

    Met vertrek tussen 1 november 2016 en 31 maart 2017 bedragen de tarieven per persoon op basis van een retour als volgt:

    20kg: Economy / Comfort Class €24      Premium Class €0       Star Class €0
    25kg: Economy / Comfort Class €40      Premium Class €0       Star Class €0
    30kg: Economy / Comfort Class €50      Premium Class €0       Star Class €0
    40kg: Economy / Comfort Class €70      Premium Class €0       Star Class €0
    50kg: Economy / Comfort Class €90      Premium Class €0       Star Class €0

    Met vertrek vanaf 1 april 2017 zijn de tarieven per persoon op basis van een retour als volgt:

    20kg: Economy / Comfort Class €30      Premium Class €0       Star Class €0
    25kg: Economy / Comfort Class €40      Premium Class €0       Star Class €0
    30kg: Economy / Comfort Class €50      Premium Class €0       Star Class €0
    40kg: Economy / Comfort Class €70      Premium Class €0       Star Class €0
    50kg: Economy / Comfort Class €90      Premium Class €0       Star Class €0
     

    Verre bestemmingen

    De tarieven die hiervoor per persoon op basis van een retour gehanteerd worden zijn:

    20kg: Economy Class / Comfort €30      Premium Class €0        Star Class €0
    25kg: Economy Class / Comfort €40      Premium Class €20      Star Class €0
    30kg: Economy Class / Comfort €60      Premium Class €30      Star Class €0
    40kg: Economy Class / Comfort €90      Premium Class €60      Star Class €0
    50kg: Economy Class / Comfort €120    Premium Class €90      Star Class €10

    Met vertrek vanaf 1 november 2017 bedragen de tarieven per persoon op basis van een retour als volgt:

    20kg: Economy Class / Comfort €40      Premium Class €0      Star Class €0
    25kg: Economy Class / Comfort €50      Premium Class €20      Star Class €0
    30kg: Economy Class / Comfort €70      Premium Class €40      Star Class €0
    40kg: Economy Class / Comfort €100     Premium Class €70      Star Class €0
    50kg: Economy Class / Comfort €130     Premium Class €100      Star Class €60


    Overbagage

    Bij het inchecken op de luchthaven betaalt u tegen normaal tarief bij voor de extra kilo’s ruimbagage plus €10 luchthavenkosten.


    Bijboeken ruimbagage

    Wij kunnen tegen een kleine toeslag (€1,- per enkele reis) de ruimbagage voor u bijboeken. U kunt hiervoor telefonisch contact met ons opnemen of een bericht sturen in uw boeking.

    Wenst u de ruimbagage liever zelf bij te boeken, dan kan dit via  mijn TUI. Uw boekingsnummer is het reserveringsnummer van TUI. Deze kunt u terugvinden op de eerste pagina van uw factuur van Tjingo.
     

  • Hoeveel ruimbagage mag ik meenemen in het vliegtuig?

    Sinds 1 april 2014 is bij bijna elke reis de ruimbagage exclusief. Meer informatie hierover kunt u telefonisch of via de klantenservice op de website opvragen. Voor meer informatie kunt u ook hier kijken.

    Wij raden u altijd aan om te kijken op de website van de desbetreffende luchtvaartmaatschappij voor de voorwaarden en meer informatie.

  • Wat is de bagageregeling van Transavia?

    De ruimbagage bij vluchten van Transavia (HV) is vanaf Nederlandse luchthavens niet meer inbegrepen in de reissom. Handbagage kunt u nog wel kosteloos meenemen.

    Voor baby's tot 2 jaar oud is er standaard 10kg ruimbagage inbegrepen voor een koffer of een buggy.

    Ruimbagage dient vooraf te worden bijgeboekt.

    De tarieven die hiervoor per persoon op basis van een retour gehanteerd worden zijn:

    15 kg: € 20,-

    20 kg: € 30,-

    25 kg: € 40,-

    30 kg: € 50,-

    40 kg: € 70,-

    Bijboeken ruimbagage

    Wij kunnen in de meeste gevallen tegen een kleine toeslag de ruimbagage voor u bijboeken! U kunt hiervoor telefonisch contact met ons opnemen of een bericht sturen in uw boeking.

    Wenst u uw bagage zelf bij te boeken, dan kunt u via de website van Transavia ruimbagage bijboeken.

    Het bijboeken van ruimbagage kan via het systeem van Transavia vanaf 6 tot 3 weken voor vertrek.

  • Wat is de bagageregeling van Corendon?

    De ruimbagage bij vluchten van Corendon Airlines (CAI) en Corendon Dutch Airlines (CND) is vanaf Nederlandse luchthavens niet meer inbegrepen in de reissom.

    Handbagage kunt u nog wel kosteloos meenemen. Ruimbagage dient te worden bijgeboekt.

    De tarieven die hiervoor per persoon op basis van een retour gehanteerd worden zijn:

    20 kg: €34
    30 kg: €52
    40 kg: €70
    50 kg: €90

    Vanaf een Belgische luchthaven:

    20 kg: €30
    30 kg: €50
    40 kg: €64


    Bijboeken ruimbagage

    U kunt de bagage voor vluchten van Corendon Airlines en Corendon Dutch Airlines zelf via de website Fly Corendon vooraf bijboeken.

    Het bijboeken kan vanaf 6 weken tot 24 uur voor vertrek.

    Tot circa 1 week voor vertrek kunnen wij dit ook tegen een kleine toeslag voor u regelen! U kunt hiervoor telefonisch contact met ons opnemen of een bericht sturen in uw boeking.

     

  • Wat is de bagageregeling van KLM?

    De ruimbagage bij vluchten van KLM (KL) vanaf Nederlandse luchthavens naar veel Europese bestemmingen en Algerije, Israël, Marokko en Tunesië is niet meer inbegrepen in de reissom. Handbagage kunt u nog wel kosteloos meenemen. Kijk voor uw bestemming op de website van KLM.

    Ruimbagage dient vooraf te worden bijgeboekt. U kunt dit uitsluitend zelf doen via de website van KLM.


    Bijboeken ruimbagage

    U kunt de bagage voor vluchten van KLM zelf via de website van KLM bijboeken.

  • Wat is de bagageregeling van Small Planet Airlines?

    Bij uw reis is enkel 5kg handbagage per persoon inbegrepen.

    De kosten voor ruimbagage per persoon op basis van een retour bedragen als volgt:

    15 kg: € 20,-

    20 kg: € 30,-

    25 kg: € 40,-

    30 kg: € 50,-

    40 kg: € 70,-


    Om de ruimbagage bij te boeken kunt u telefonisch contact met ons opnemen of een bericht sturen in uw boeking. Het bijboeken van ruimbagage is uitsluitend via ons mogelijk.

    Indien u aan de incheckbalie ruimbagage bij wenst te boeken dan gelden de normale overbagage tarieven van €10 per kilo per persoon per enkele reis.

  • Verzekeringen

  • Wie is de verzekeringsmaatschappij bij Tjingo?

    Wanneer u bij Tjingo boekt kunt u ook een reis- en/of annuleringsverzekering bijboeken.

    Als u een reis- en/of annuleringsverzekering afsluit zijn deze niet doorlopend. U zit dus niet aan een 'abonnement' vast. De verzekeringen hebben alleen betrekking op de door u geboekte reis.

    Tjingo werkt samen met Allianz Global Assistance, een van de grootste reisverzekeraars ter wereld.

  • Waarom zou ik een reisverzekering afsluiten?

    Medische kosten kunnen in het buitenland hoger zijn dan in Nederland. De basisdekking van uw zorgverzekering is dan vaak onvoldoende. Voor ongedekte kosten kunt u een reisverzekering afsluiten. Voor slechts €1,85 per dag per persoon heeft u al een reisverzekering.

  • Waarom zou ik een annuleringsverzekering afsluiten?

    Een dringende reden om vooraf uw vakantie onverzekerd te annuleren? Dat kan leiden tot hoge kosten. Met een annuleringsverzekering krijgt u deze kosten in veel gevallen vergoed. Zelfs als u tijdens uw vakantie dringend eerder terug moet, krijgt u in veel gevallen de volledige reissom terug.

  • Reispapieren & betaling

  • Wanneer ontvang ik mijn reisbescheiden?

    Uw reisbescheiden worden ongeveer 10 tot 8 dagen voor vertrek naar u verstuurd per mail. Deze worden slechts verzonden wanneer de gehele betaling van de reissom door Tjingo is ontvangen.

    Indien er wijzigingen aangebracht moeten worden in uw reisbescheiden dan dient u dit zo spoedig mogelijk te melden middels een bericht in uw boeking. Hieraan kunnen wijzigingskosten verbonden zijn.

    Wijzigingen in uw boeking dienen altijd middels een bericht te worden gemeld. Dit moeten wij namelijk zwart op wit van u ontvangen.

    Indien u 4 dagen voor vertrek nog geen reisbescheiden heeft ontvangen, neem dan telefonisch of per e-mail contact met ons op.

  • Hoe betaal ik mijn geboekte vakantie?

    Tijdens het boeken van uw vakantie kunt u direct uw betaling voldoen.

    De aanbetalingsverplichting van minimaal 15% geldt bij reizen naar Europese bestemmingen en bestemmingen aan de Middellandse Zee. Voor speciale en verre reizen zoals bijvoorbeeld rondreizen, cruises en ook lijndienstreizen geldt dat deze van de 15% mogen afwijken.

    Bij eigen-vervoerreizen naar bungalows, campings, jachten en hotels mogen zelfs aanbetalingen van 20% tot 30% gevraagd worden.

    Boekt u een samengestelde reis, dan dient er een aanbetaling verricht te worden van 20% van de reissom.

    Informatie over de (restant)betaling kunt u terugvinden op uw factuur. Ook is het mogelijk om de reis contant te betalen of te pinnen in onze winkel in Rotterdam.

    Er kan worden betaald met creditcard bij ons op kantoor.

    Heeft u vragen betreffende uw betaling, neem dan telefonisch of per e-mail contact met ons op.

  • Visum & inentingen

  • Krijg ik informatie over eventuele inentingsverplichtingen?

    Wij adviseren u voor inentingsverplichtingen contact op te nemen met de GGD, uw huisarts of via thuisvaccinatie.nl. Hier vindt u de meest actuele informatie betreffende inentingen en preventie van ziekten. U bent hier zelf voor verantwoordelijk.

  • Krijg ik informatie over eventuele visumverplichtingen?

    U zult hierover in de meeste gevallen worden geïnformeerd op de definitieve factuur/ bevestiging die wij u sturen nadat u uw reis heeft geboekt. Controleer deze dus altijd nauwlettend.

    Conform de ANVR Voorwaarden bent u zelf verantwoordelijk voor het hebben van de benodigde reisdocumenten, zoals visum en paspoort.

    Voor de meest actuele informatie adviseren wij u om te kijken op de website van CIBT visumdienst

  • Hoe vraag ik een Turkije visum aan?

    Wij raden u aan het visum voor Turkije voor vertrek online aan te schaffen. Via de officiële visum website Evisa is uw visum het goedkoopst, namelijk circa €15 per persoon. Op deze website kunt u alleen met een creditcard betalen.

    Wenst u liever middels iDeal te betalen, dan kunnen wij ook uw visum aanvragen. De kosten voor een visum bedragen circa €25 per persoon.

  • Klachten

  • Hoe dien ik een klacht over Tjingo in?

    Tjingo probeert een zo goed mogelijk product op de markt te zetten tegen de allerlaagste prijs.

    Toch kan het zijn dat ervoor, tijdens of na de reis bepaalde zaken niet goed zijn verlopen en dat u niet volledig tevreden bent. Wij zouden graag zien dat u dit dan aan ons meldt. Dit stelt ons namelijk in staat om onze service verder te verbeteren.

    Als u uw klacht meldt, verzoeken wij u onze klachtenprocedure in acht te nemen. Zo komt u snel bij de juiste persoon of afdeling terecht en dat versnelt de afhandeling.

    Uw klacht is pas in behandeling wanneer u een ontvangstbevestiging van ons heeft ontvangen.

  • Hoe dien ik een klacht over mijn reis in?

    Tjingo probeert een zo goed mogelijk product op de markt te zetten tegen de allerlaagste prijs. Wij hebben niet direct invloed op de uitvoering van de reis door de touroperator of leverancier. Echter, Tjingo kan door haar grote volumes wel degelijk invloed uitoefenen op het beleid van de touroperators. Ook kunnen wij de touroperators vaak bewegen tot iets meer coulance.

    Als u de klacht over uw vakantie bij ons meldt, kunnen wij de afhandeling ervan voor u regelen met de touroperator. Let op, meldt ook altijd uw klacht bij het hotel en de reisleiding ter plaatse, zodat zij aantoonbaar in de gelegenheid zijn geweest uw klacht te verhelpen.

    Wij zouden graag zien dat u uw klachten over de reis aan ons meldt. Dit stelt ons namelijk in staat om wellicht ook onze service verder te verbeteren.

    Als u uw klacht meldt, verzoeken wij u onze klachtenprocedure in acht te nemen. Zo komt u snel bij de juiste persoon of afdeling en dat versnelt de afhandeling.

  • ANVR, SGR, Calamiteitenfonds

  • Zijn alle touroperators die jullie aanbieden lid van het calamiteitenfonds?

    Indien de touroperator aangesloten is bij het calamiteitenfonds (en dat zijn de meeste) dan geldt automatisch de calamiteitenfondsdekking voor u, als u via ons een reis bij de betreffende touroperator boekt.

    Voor het calamiteitenfonds is een bijdrage verschuldigd van €2,50 per boeking (tot 9 personen). Meer informatie over wat een calamiteit precies inhoudt en wanneer deze leidt tot uitkering kunt u vinden op de website van het calamiteitenfonds.

  • Waarom is Alltours niet aangesloten bij de ANVR/SGR?

    Alltours is een grote Duitse touroperator. Voor u als klant is het van belang om te weten dat Alltours als Duitse touroperator niet aangesloten is bij de Nederlandse SGR. Zij mogen ook geen lid worden omdat zij een buitenlandse touroperator zijn en geen kantoor hebben in Nederland. Toch kunt u met een gerust hart een reis van Alltours boeken bij Tjingo.

    De dekking die Alltours biedt komt overeen met de dekking die de Nederlandse SGR biedt.

    Op deze wijze loopt u geen enkel risico als u via Tjingo bij Alltours boekt.

  • Vakantiekaart

  • Kan ik nog inloggen met mijn vakantiekaart?

    U kunt nog inloggen met uw vakantiekaart. U vult bij e-mailadres uw kaartnummer in en bij wachtwoord uw geboortedatum met streepjes (bijv. 01-01-1980). Na het inloggen kunt u uw inloggegevens wijzigen en zelf een wachtwoord instellen.

  • Kan ik nog vakantiekaart waardebonnen gebruiken?

    Wanneer u nog waardebonnen van Vakantiekaart heeft kunt u deze gewoon gebruiken bij uw boeking via Tjingo. U dient er wel op te letten dat de uiterste inleverdatum nog niet is verstreken. Wanneer u bij het boeken of aanvragen van uw reis bent staan uw geldige waardebonnen klaar om door u toegevoegd te worden. U hoeft dus geen nummers toe te voegen of de fysieke waardebonnen te bewaren.

    Per reis kan er slechts één waardebon worden ingeleverd en hierop kunnen wij helaas geen uitzonderingen maken.

Close