Laagste prijsgarantie
Beste online reisbureau
TrustPilot 9.0!
Terug naar nieuwsoverzicht
7 mei 2020

Veel gestelde vragen aangaande jouw vakantie en Corona

Wat zijn de voordelen van de corona-voucher?
Droom nu.. Reis later...
Jouw geboekte vakantie kan NU niet doorgaan maar LATER wel. Je hebt dus een soort tegoed bon voor jouw vakantie en zo ben je je geld niet kwijt.
Een ander groot voordeel van de voucher is dat wanneer een reisaanbieder die aangesloten is bij SGR onverhoopt in financiële problemen komt, de voucher een dekking geeft bij het garantiefonds.
Aangezien wij ook aangesloten zijn bij de SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden) hoef jij je niet druk te maken om je reissom. Je hebt de garantie dat je je reissom niet verliest.

Krijg ik een voucher?
Heb jij een FLEX reis geboekt? Dan zijn wij naast bemiddelaar ook de organisator van jouw reis en ontvang je over het algemeen de voucher.
Soms is al bekend dat je reis niet doorgaat maar wachten wij nog op officiële berichtgeving van één van de uitvoerende partijen van jouw reis.
Zodra de reis geheel is ingetrokken, nemen wij contact met je op om de mogelijkheden door te nemen.

Als reisbureau, oftewel bemiddelaar, zijn wij afhankelijk van wanneer de reisorganisaties als bijv TUI en Corendon de reis in te trekken.
Wij nemen ook hierover contact met je op.
Tevens hebben wij een speciale nieuwsrubriek aangemaakt: https://www.tjingo.nl/nieuws/gaat-mijn-vakantie-nog-door

Wanneer krijg ik mijn corona-voucher ?
Zodra wij het voucher doorgestuurd hebben gekregen vanuit de reisorganisatie ontvang je onze Coronavoucher zo spoedig mogelijk per mail.
Bij onze FLEXreizen streven wij ernaar dat u binnen 3 weken na intrekking van de reis uw voucher heeft.
Wij zijn ons ervan bewust dat iedereen zo snel mogelijke de voucher wilt ontvangen maar gezien de enorme hoeveelheden vragen we jou om geduld.

Zijn er al corona-vouchers verstuurd?
Zeker, we zijn al weken bezig met het versturen van de vouchers.

Hoe lang is de corona-voucher geldig?
De corona-voucher is een jaar geldig vanaf uitgifte. Deze data staan ook op de voucher vermeld. Je hoeft echter niet binnen een jaar op reis te gaan. Je vakantie kan plaats vinden tot en met 31 oktober 2021

Waarom krijg ik niet gewoon mijn geld terug?
Wij begrijpen dat je wellicht voorkeur hebt voor teruggave van je betaalde reissom. Echter bevindt de reisbranche in zo’n uitzonderlijke situatie dat er ook is gekozen voor een uitzonderlijke oplossing, die voor zowel jou als klant als voor de reisbranche en onze organisatie uitkomst biedt. Hieronder vind je een paar redenen waarom je juist wel de voucher moet aannemen:
Het SGR, ANVR, ACM en het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat biedt jou de garantie dat jij in de toekomst met de voucher ter waarde van het betaalde bedrag opnieuw een vakantie kunt boeken.
Ook biedt de voucher je garantie als er sprake is van een faillissement, dan staat SGR garant voor jouw voucher en gaat jouw geld niet verloren.
Als je geen voucher accepteert, heb je geen dekking en kun je je geld kwijtraken. 
Accepteer je het voucher dus niet, loop je onnodig risico.
Daarnaast heb je niet binnen paar weken de reissom op je bankrekening staan. Volgens de richtlijnen van ACM hoeven reisaanbieders pas na 12 maanden het geld uit te betalen.
Alleen in bijzondere gevallen (o.a. overlijden) wordt dit verkort naar minimaal 6 maanden.
Op dit moment worden er GEEN uitzonderingen gemaakt.

Kan ik ook omboeken zodra ik hoor dat mijn reis niet doorgaat of moet ik wachten op de voucher?
Vaak kunnen wij je vakantie omboeken. Informeer bij onze adviseurs naar de mogelijkheden voor jouw vakantie.

Op welke reizen kan ik het voucher gebruiken en moet ik opnieuw bij jullie boeken?
Op het voucher wat u van ons ontvangt staat de uitvoerende reisorganisatie. U kunt een nieuwe reis uitzoeken van die organisatie.
Staat er alleen FLEX op uw voucher dan heeft u de keuze uit ons gehele aanbod. 
Er zijn ook vouchers waarbij de nieuwe reis met dezelfde airline uitgevoerd dient te worden.
Wij kunnen dat gemakkelijk voor u nagaan.

Op welke reizen kan ik het voucher gebruiken en moet ik opnieuw bij jullie boeken?
Op het voucher wat je van ons ontvangt staat de uitvoerende reisorganisatie. 
Staat er alleen FLEX op jouw voucher dan heb je de keuze uit ons gehele aanbod. 
Er zijn ook vouchers waarbij de nieuwe reis met dezelfde airline uitgevoerd dient te worden.
Het door jou per mail ontvangen voucher kun je ALLEEN bij ons verzilveren.

Ik heb reeds een andere vakantie geboekt. Kan ik mijn voucher op die reis inwisselen?
Als de reis van dezelfde reisorganisatie is, kunnen wij het voucher vaak wel voor u inwisselen. 
Echter indien er op de reeds geboekte reis een kortingscode is vermeld, vervalt deze korting, of u kiest ervoor de voucher te bewaren voor een volgende reis.
De voucher is dus niet combineerbaar met speciale kortingen.
Wilt u de voucher inwisselen maar is de andere reis niet van dezelde reisorganisatie? Neem dan even telefonisch contact met ons op om de opties te bespreken.
De administratiekosten voor het omzetten van de voucher naar een reeds geboekte reis zijn €35

Wat als ik nu al wil omboeken of annuleren? Welke regels gelden er dan?
Zolang de reis nog niet officieel is ingetrokken zijn kosten hiervan voor eigen rekening. Annuleringskosten zijn gewoon volgens ANVR voorwaarden. Let op: er zijn slechts enkele annuleringsverzekeringen die het Coronavirus als geldige reden zien voor annulering.
Zelf annuleren raden wij echter af, omdat jouw reissom dan niet gedekt is door de SGR. Ook het voucher dat sommige reisaanbieders uitgeven in plaats van restitutie is dan niet gedekt.
Alleen als de reisorganisatie de reis intrekt heb je de SGR dekking op jouw voucher.
Mocht je toch de kosten willen weten voor annuleren, dat kan uiteraard door ons een email te sturen: info@tjingo.nl

Ik heb een vakantie geboekt na 1 juli vertrek. Gaat deze wel door? En moet ik gewoon de betaling voldoen?
Op dit moment staan deze reis allemaal nog gewoon gepland. Mocht daar iets in veranderen nemen wij contact met je op.
Voor reizen met vertrek na 1 juli gelden vooralsnog de normale betaalafspraken.
Twijfel jij of je jouw betaling wel moet voldoen, neem dan gerust even contact met ons op.

Ik wil omboeken en nu moet ik dossierkosten betalen. Waarom is dat?
Wij hebben per 1 april dossierkosten ingevoerd. Onze branche is heftig geraakt door de Coronacrisis.
Tevens hebben wij ook werk aan het annuleren en opnieuw inboeken van de reis. Wij vragen om uw begrip voor deze kosten.
Voor nieuwe boekingen, omboekingen, wijzigingen en annuleringen door de klant rekenen wij €35.

Op mijn ingetrokken reis heb ik persoonlijk tegoed ingeleverd. Wat gebeurt daarmee?
Helaas bij annulering door reisorganisator of klant vervalt het ingeleverd tegoed. Dit staat ook in de voorwaarden op de website.
Wel spaart u bij elke boeking weer voor nieuw tegoed.

Ik heb een vraag maar zie deze hierboven niet terug. Wat nu?
Uiteraard kunt u maandag tm vrijdag van 9:00-17.30 en zaterdag tussen 10.00 -17.00 telefonisch en per mail bij ons terecht met al uw vragen.
Telefoonnummer 088 66 55 999
Mail: klantenservice@tjingo.nl
Momenteel zijn wij NIET geopend voor persoonlijke afspraken op kantoor.

Droom nu... Reis later...