Klachtenprocedure 


Tjingo probeert een zo goed mogelijk product op de markt te zetten tegen de allerlaagste prijs. Toch kan het zijn dat er voor, tijdens of na een reis bepaalde zaken niet goed zijn verlopen en dat u niet volledig tevreden bent. Wij verzoeken u vriendelijk om het aan ons te melden als u niet tevreden bent. Dit stelt ons namelijk in staat om onze service verder te verbeteren. 

Als u uw klacht meldt, verzoeken wij u onderstaande klachtenprocedure in acht te nemen. Zo komt u snel bij de juiste persoon of afdeling en dat versnelt de afhandeling. 

Als u een klacht heeft over uw reis, is het moment waarop deze klacht ontstond van belang voor de afhandeling van de klacht. 
 

Klachten voor uw reis 
Wanneer de klacht betrekking heeft op de totstandkoming van de boeking, dan kunt u deze uiterlijk binnen een maand na het moment van het ontstaan van de klacht bij ons indienen. Tjingo is bijzonder geinteresseerd in uw ervaringen (en dus ook uw klachten) aangaande haar eigen dienstverlening. Bent u niet tevreden, dan verzoeken wij u om dit aan Tjingo te laten weten. Uw klacht kunt u per mail versturen naar: klantenservice@tjingo.nl Binnen 2 weken ontvangt u van ons een inhoudelijke reactie op uw klacht. 


Klachten tijdens uw reis 
Indien u niet tevreden bent tijdens uw reis, verzoeken wij u uw klacht direct ter plaatse bekend te maken bij de reisleiding van de touroperator of bij de receptie van de accommodatie. Uw klacht kan dan wellicht verholpen worden zonder dat dit uw vakantieplezier bederft. Mocht de klacht niet tot volle tevredenheid worden opgelost door de reisleiding of de accommodatieverschaffer, laat de reisleiding dan altijd een klachtenrapport opstellen, zodat uw klacht naderhand geverifieerd kan worden. U dient van de reisleiding een fysiek klachtenformulier te krijgen. Bij meeste touroperators wordt uw klacht zonder klachtenrapport niet in behandeling genomen! Sta er op, dat u uw klacht schriftelijk bevestigd krijgt! 
 

Klachten na uw reis 
Indien uw reis niet aan de verwachtingen heeft voldaan, dan heeft u een klacht over de reisorganisator of touroperator. Voor consumenten is het vaak niet duidelijk bij welke afdeling van de reisorganisator ze precies moeten zijn en hoe de klachtenprocedure daar werkt. Tjingo ondersteunt u graag bij het indienen en afhandelen van uw klacht bij de reisorganisator. Hoe sneller u uw klacht indient hoe beter. Wij verzoeken u om binnen 1 maand na terugkomst van uw vakantie de klacht aan ons kenbaar te maken. Klachten die later binnenkomen, kunnen helaas niet meer in behandeling worden genomen. Uw klacht kunt u per mail versturen naar: klantenservice@tjingo.nl 

Probeert u in deze brief zo volledig en duidelijk mogelijk de aard van uw klacht te beschrijven, eventueel ondersteund met beeldmateriaal. Vermeld wat u ter plekke zelf ondernomen heeft om de klacht te (laten) verhelpen. Stuur het klachtenformulier mee dat u op de vakantiebestemming heeft ontvangen. 

Wij zullen uw klacht indienen bij de verantwoordelijke touroperator. Daarbij zullen wij ervoor waken dat uw belangen fair en redelijk behartigd worden. Wij gaan voor u de discussie met de touroperator aan. U hoeft dus zelf geen contact te zoeken met de touroperator. 
 

Ik ben het niet eens met de afhandeling van mijn klacht, wat nu? 
Indien u het niet eens bent met de afhandeling van uw klacht door de touroperator, dan kunt u ook een beroep doen op de Geschillencommissie Reizen. Let op: u dient dit binnen 3 maanden na uw terugkomst te doen. De gang naar de Geschillencommissie doet u overigens zelf. Tjingo is niet verplicht u hierin bij te staan en zal dit normaal gesproken ook niet doen. In het voortraject adviseren wij u overigens graag.